MazeInt.

Skandinavisk design förändrar världen

Äntligen dags för ny skrivare på jobbet

Ja, nu har vi ju fler än en skrivare på jobbet och vi ska bara byta ut den som är äldst. Den har gjort sitt jobb väldigt bra men nu har det börjat bli dags att kolla på en ersättare. Jag och en kollega fick förtroendet av chefen att hitta en som var bra, och har hittat en jättebra kontorsskrivare som har sån där multifunktion. Det är alltså inte bara en skrivare utan också en kopiator och fax i ett. Sen kan den säkert göra fler saker också som att sortera och häfta och sånt där, men det har vi inte kollat upp exakt än. Först ska vi presentera två förslag på skrivare till kontoret och sen får chefen bestämma vilken det blir. 

Det gäller att satsa på helhetslösningar

Det var en sak som bossen var noga med att poängtera. Vi ska inte bara fokusera på en bra skrivare utan också kolla på saker som hör ihop med den. Som papper, färg, serviceavtal och sånt. Sidan vi har hittat där det verkar funka perfekt med helheten är https://www.docupartner.se/. De har ju också experter på sånt här så om jag ringer dem och ber dem komma med förslag på vad som skulle passa bäst just för oss så kan det ju inte bli fel. Ska be dem ta fram två förslag, och även på den vi själva har hittat, så vi kan jämföra dem. Sen får vi se vilken av dem som chefen tar. 

 

21 nov 2019